Sunday, July 09, 2006

BİLSENİZ KAÇ YERDE ÇIRAKLIK YAPIYORUM? (10)


Öğrenmek bazen yorucu geliyor insana biliyorum. Fakat hedefleriniz varsa öğrenmek de kaderinizdir. Bunu kabul etmek, bazen benim için de zor oluyor. Bir zamanlar sürekli öğrenen ama bir türlü doğru kararları veremeyen biriyle ilgili olarak bir düşünür “hep öğreniyor? Ne zaman bilecek?” diye sormuş. Bununla birlikte sadece bilgi biriktirmeye değil, aynı zamanda perspektif te kazanmaya çalıştığımı söyleyebilirim. Her şeyden haberi olan ama hiçbir şeyi derinlemesine bilmeyen insanlardan olmamaya çalışıyorum.

Öğrenme sürecinde çıraklık ta yapmanız gerekir. Çıraklık, bugünlerde atlanan ama çok önemli bir basamaktır. Çıraklık döneminin hayati olduğuna inanırım. Lider olmanın ilk basamağı da takipçiliktir. Ne yazık ki “cin olmadan çarpmaya” çalışan ama çarpılan insanlar her yerde! Size kaç yerde çıraklık yaptığımdan söz açayım biraz:

İngilizce öğretmeni olduğum için, kendi alanımdaki gelişmeleri takip ederim. Diğer öğretmenlerle görüşür İngilizce öğretimi konusunda onların düşüncelerini alırım. Bana zaman ayırdıklarında onlara sevdiğim kitapları hediye ederim ya da emeklerinin maddi karşılığını veririm. Soru sormaktan çekinmem. “Bunca yıldır İngilizce öğretmenliği yapıyorum, hala öğreniyorum” diye gurur yapmam.

Bunun yanı sıra gönüllü insanların katılımıyla gerçekleşen, işçi-işveren ilişkisi olmayan bir işin-ticaretin içindeyim. Bana tavsiye edilen, kitapları okur, diğer yayınları takip ederim. Bana danışmanlık yapan insanlar, Gülşen Hanımla ve Mustafa Beyle, bir araya geldiğimizde ayağa kalkar, saygı gösteririm. Bana yol gösteren, bilgi ve vizyon veren insanlara her zaman saygılı olmaya çalışırım. Bunun yaşla ya da sosyal statüyle ilgisi yoktur. Randevu almadan, onlar için uygun zamanı belirlemeden, onları rahatsız etmemeye çalışırım.

Şu anda Bir şirkette yarım gün sigortalı ve resmi olarak tercümanlık ve danışmanlık yapmaktayım. İşverenim, disiplinli ve dikkatli çalışan ve bu açıdan çalışanlarını zorlayan biridir. Çıraklıktan gelme/ alaylı bir işadamı olduğu için, ayrıntılara hakimdir, işine adanmıştır. Bazen akvaryum balıklarını kendisine gelsin diye tuzlu suya atarlar. Bu süreç benim için aynısıdır ve eğitimci olarak geçirdiğim -nispeten- sakin yıllardan sonra aldığım bu eğitim, zor ama yararlı ve kalıcıdır. İyi niyetli ama uyanık ve ayrıntılar konusunda dikkatli olmamı gerektiren bu işin beni geliştirdiğine inanıyorum. Bir çırak tavrıyla kapasitemi zorlayarak ve özel olduğunu düşündüğüm konular dışında aklıma gelen her şeyi sorarak, açıklamaları dinleyerek öğreniyorum. İşverenim, Selim Bey, bazen sorularımdan sıkılsa da sabırla anlatmaya devam ediyor. Bakalım ne zaman pes edecek!

Ayrıca Arıtan yayınevi için tercüme yapmaktayım. Bu konuda da Aydın Bey, rehberimdir. Okuyucunun metni anlayabilmesi konusunda sıra dışı önerileri vardır ve yayınevinin kitapları da arı ve anlaşılır bir Türkçe kullanmasıyla ün yapmıştır. Onun düzeltmelerini inceler, tavsiyelerini dikkate alırım. Bu konuda haklı bir ünü vardır ve eleştirilerine her zaman açığımdır. Bu blogtaki yazıların da anlaşılır olmasında onun büyük payı vardır. Yazılarımı bizzat düzeltmese de, onun önerilerini yazılarımda uygulamaya çalışırım. Elbette bu insanlar dışında da kendilerin bir şeyler öğrendiğim, önümü açan sayısız insan var. Onlar da başka bir yanımın konusu olacaklar.

Eleştirilmek elbette her insanı rahatsız eder. Fakat aşkta ve eğitimde gurur yoktur, olmamalıdır. Bütün bunların ödülü nedir? Zaman içinde değiştiğinizi, hayatınızda bir şeylerin farklı olmaya başladığını görmektir. Bu çıraklı süreci bitecek mi? Elbette hayır! Fakat bir bakmışsınız, siz çıraklık yaparken, insanlar size danışmaya başlıyor. Siz, başkalarına saygıyla sorabildiğiniz için onlar da sormayı öğreniyorlar ve size sorular sormaya başlıyorlar. Her soruya cevap veriyor muyum? Elbette hayır. Bildiğim konularda bile insanları başka kaynak insanlara ve kaynaklara ulaştırmaya çalışırım. Amacım, onları öğrenme konusunda hiçbir insana bağımlı yapmamaktır.
-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

No comments:

Post a Comment