Tuesday, January 02, 2007

UCUZCULUK ÇÖZÜM MÜDÜR? (27)


Bugün en aslında önceden beri içinde olduğum ama kendi rolümü yeni yeni farkına vardığım bir konuda, tüketim konusunda yazmak istiyorum.

Ben reel mağazalardan da, internetten de alışveriş yapan birisiyim. Fakat satın aldığım şeylerin genel olarak belli bir kalitesi olduğunu söyleyebilirim. Elbette aynı kaliteyi ve aynı satış sonrası hizmetlerle sunan iki seçeneğim varsa elbette bu hizmeti veya ürünü bana daha makul bir fiyatla sunan şirketi veya dükkânı tercih ederim. Fakat genel olarak ucuz ürünler veya hizmetlerden kaçınırım. Neden?

1. Ucuz ürünlere az yatırım yapılmaktadır. Meselâ AR-GE çalışmalarına fazla para harcanmaz ve genellikle bu ürünlerin yapımlarında kullanılan ham maddeler veya kullanılan işlemler dizisi sağlıklı olmaz. Bunun etkilerini daha sonra yaşarsınız.

2. Ucuz ürünlerin iade tatmin garantileri yoktur. Yani beğenmediğiniz veya size uymadıklarını anladığınızda geri veremezsiniz, eviniz veya iş yeriniz çöplüğe döner.

3. Ucuz ürünlerde istikrar yoktur. Bir sonraki partide aynı kalite olmayabilir. İstikrarlı kalite, ucuz ürünlerin özelliği değildir. Dolayısıyla bu ürün veya hizmetleri sevdiklerinize gönül rahatlığıyla tavsiye edemezsiniz.

4. Ucuz ürünler sonucu sağlıksız yollardan yakalarlar. Sözgelimi çamaşırları bembeyaz yapan bir deterjan aslında kimyasal anlamda sizi ve çevreyi zehirliyor veya alerji yapıyor olabilir.

5. Ucuz ürünler yasalardaki boşlukları kullanırlar. Ucuz üretim yapan şirketler, kullandıkları bazı maddelerin zararlı olduklarını kendi AR-GE departmanlarında anlasalar da ilgili yasalarda boşluklar varsa, üretime devam ederler. Çünkü proaktif olmak-devletten-yasalarda önce tedbir almak ekstra masraftır.

6. Ucuz ürün kullanmak insanı rahatsız eder. Ucuz bir sandalye rahatsızdır, ucuz bir diş macunu diş etlerini kanatır veya diş fırçalama isteğini kamçılamaz. Ucuz ürünler ve hizmetler genellikle insan doğasına veya fiziğine uygun değildir. Çünkü bu konuda araştırmalar yapmak fazladan masraf ve maliyet artışı demektir.

7. Ucuz ürünlerin sadık müşterileri olmaz. Başka bir deyişle ucuz hizmet veya ürünlerin tüketicisi sadık kalmaz her zaman daha ucuzunu arar. Çünkü tek ölçütleri budur.

Ucuz fiyatla makul fiyatı karıştırmamak gerekir. Makul fiyatı aramak herkesin hakkıdır. Almak istediğiniz bir ürün veya hizmetin gerçek maliyetini ve makul fiyatını araştırın eğer bulduğunuz maliyet ve fiyattan daha düşük bir ürün veya hizmet görürseniz, bu mutlaka kalitesiz olduğu anlamına gelmese bile ona kuşkuyla bakın derim.
Konuyla ilgili kitap önerim: Üretken Tüketici/ Sistem Yayınları
http://dukkan.dharma.com.tr/V1/Pg/BookDetail/Number/3871


-----------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
-------------------

No comments:

Post a Comment